FAQ - De vanligaste frågorna kan ni läsa här


Viktigt! Häng med på de senaste uppdateringarna och få annat skoj i din facebook. Gå med i No Sugar Added redan nu facebookgruppen redan nu .Viktigt!

Translate the blog

fredag 15 oktober 2010

Diet och vilodag

Dags att bli hård igen. Det här var senast i Oslo.


Under hela veckan har jag gått på ett underskott på ca 500kcal/dag. Känns iförsig som om jag dietade i förra veckan typ, eller rättare sagt en evig diet under 2år. Den här gången är det som ni läst tidigare, en liten satsning för att komma med på Body omslaget. Så formen förbättras för varje dag. Dock märker jag av att jag har en stress i kroppen, vilket kanske inte är helt onormalt. Jag står ju inför något som antagligen blir bland det största som händer mitt liv. Idag har i alla fall varit en lugn dag utan någon gymträning. Som ni såg på filmen igår så ser ni att jag kör lite annan träning än vad jag tidigare skrivit. Den träningen började jag med igår.

Eftersom jag drar ner på kalorierna i vanlig dietanda, så måste jag också ändra träningen till att inte ta för mycket av mitt glykogen. Det är alltså bränslet för musklerna, som vi lättast får från kolhydraterna i vår kost. I mitt inlägg om ”att förebereda sig inför en plåtning” skrev jag lite om det.

Jag har som de svenska årstiderna en benägenhet på att alltid cykla allt. Med det menar jag att jag äter mycket av en speciell mat under en tid för att sedan gå vidare och slutligen äta samma mat igen. Så favoriterna just nu, som jag typ lever på.

Gräddfluffet
Muffins
Efterträningspannkakor
Andy tonfiskburgare 2.0
Thaikyckling med jasminris

Kostillskotten just nu är
Sloow protein (kvällsfluff)
Complette Protein III (mellanmålsfluff)
Glyko control+ (alltid innan mina måltider)
Jointfusion (Skyddar lederna. Kommer skriva ett inlägg om det tillskottet längre fram)
D-vitamin (eftersom solen är på semester) + kalcium (om jag ätit lite mejeriprodukter)
Recovery (efter träningen)
Insane (innan jag cyklar)

Idag har alltså varit en vilodag och den såg ut enligt följande:

Vaknar och tar ett glasvatten och en dubbelespresso + 3 Insane
Cyklar 20min i lugnt tempo, eftersom jag är så stilla sittande just nu.


Lunch 12:00
2st Andy tonfiskburgare 2.0
Jasmin ris
Broccoli
Till det chilisås, soja och sesamolja


Mellanmål
Gräddfluff
3 muffins

Middag
Majskyckling
Jasminris
Broccoli
Thaikryddor
Omega 3

Gör många när du ändå är på G.

Konstigare än så är det inte. Mätt blir jag också. Mitt tips för den som dietar är att alltid göra större portioner än vad som kommer att gå åt.
Jag ser alltid till att ha minst en extra matlåda till morgondagen, men vanligtvis gör jag 3 matlådor.
Nu är det inte så roligt att göra all mat så, men det går att underlätta väldigt mycket. Som tonfiskburgaren, där jag kan göra olika såser för att få en annan smak. Kycklingfiler som är lätt kryddade, kan jag kasta ner i en wok, soppa eller varför inte göra kycklingburgare.
Även ägg brukar jag koka upp en stor kastrull med. Blev ju inga ägg idag, annars äter jag det nästan varje dag.

13 kommentarer:

  1. Hur många kcal blir det på en dag?

    SvaraRadera
  2. Älskar dina recept Andreaz! Och du har en riktigt bra blogg som jag läser varje dag!

    Jag undrar cad du har för storlek på dina better bodies linnen? :)

    Mvh

    SvaraRadera
  3. Anon. Olika, men mellan 1800-2300.

    Alexander: Det beror lite på hur tjock jag är :) Men linnet i senaste filmen är ett M linne och det är väl den storleken jag för det mesta har. Sen har jag några som jag brukar köra med i slutet av dieten då jag är lite mindre, där brukar jag ha S.

    SvaraRadera
  4. Grymmare triceps är svår att hitta ;) Lycka till med plåtningen!

    SvaraRadera
  5. Andreaz, once again yummy meals you make!!! Is there a recipe for the cupcakes?? Congrats on being a father

    SvaraRadera
  6. Börjar du inte, trots den goda dietmaten du lagar, bli lite less på att gå på diet hela tiden? Är du inte lite sugen på att börja käka mer och gå och lyfta svintungt i gymmet igen?

    Inspirerade att du orkar i alla fall. Hästskon ser ruskigt vass ut!

    SvaraRadera
  7. Jeremy: Sorry bro, that is my secret recepie.. I will reavel it in my dietcookbok!

    Nible: Nja, tycker inte att det direkt är jobbigt att dieta. Lyfta tung är det enda jag gör på diet. När jag äter mer kör jag mer itnervaller mm. Det är så jäkla jobbigt mot att lyfta tungt haha. Så det är nästan trevligare med lite diet :)

    SvaraRadera
  8. Haha, det har du kanske rätt i.

    Tänkte mest på hur du håller motivationen uppe när du inte ökar nämnvärt i styrka p.g.a. det ständiga energiunderskottet? Nu vet jag i o f s att lyfta jättetunga vikter inte är huvudmålet med din träning, men ändå, alltid kul att få lasta på lite extra järn på stången från pass till pass. Brukar var främst det som driver mig i alla fall. :)

    SvaraRadera
  9. Nible: Kanske :) Jag mäter nog styrkan på ett annat sätt. Jag utgår alltid ifrån hur mycket jag lyfter mot min vikt. Jag kan säga att jag inte tappat någon styrka direkt, utan håller mig rätt bra faktiskt :) Ökar väl iförsig inte.

    SvaraRadera
  10. Tjabba Andyman, du har kört den termogena dieten tidigare.. Någon kommentar kring den? Jag upplever mig riktigt tom i skallen och har svårt att räkna händerna utan kolhydrater, hur blir det för dig? Favoritdiet-uplägg?
    Ska köra en diet för att loosa 2kg snart framöver, och jag är lite skraj för lågkolhydratsdiet, minns att jag blev helt pajj av den förut så.. :)

    Najs inlägg för övrigt, l8r!
    Jacob

    SvaraRadera
  11. tänkte bara säga superkalas bra blogg, altid några kik i vekcan från min sida,

    sen tror jag garanterat du kommer få sjukt många röster och SÄKERT VINNA om du ställer upp i body tävlingen, dels för du delar med dig till alla som vill ha tips och motivation med träning/mat, sen för du verkar äkta, inget hamstrams med äta 45 sek efter/innan träning för att inte va katabol och m.m m.m etc etc etc pch hela de köret,tummen upp för de!

    Tror jag verkligen inte är den enda som känner så, enkelt- motiverat- och ÄKTA

    Mvh Gullmarsplan bo som tränat najaden 3år när ja gick Walthers gymnasium

    SvaraRadera
  12. Hej Jacob: Här har jag skrivit en utvärderings av Den Termogena Dieten -> http://forum.body.se/showpost.php?p=748111&postcount=115 Lägger nog upp den i bloggen idag också :)

    SvaraRadera
  13. Andreaz cool i will look forward to purchase the recipe book!!! Thank you for the recipes thus far, take care

    SvaraRadera

Dela med dig av inlägget