FAQ - De vanligaste frågorna kan ni läsa här


Viktigt! Häng med på de senaste uppdateringarna och få annat skoj i din facebook. Gå med i No Sugar Added redan nu facebookgruppen redan nu .Viktigt!

Translate the blog

söndag 17 oktober 2010

Pizzaformen

Dagsformen på en blek Andy.

Igår körde jag första baksidalår/tjocklek på ryggen/vader passet. Kommer fortsätta med att prioritera baksidalår då dem och vaderna har varit det som mest tränats slentrian genom mitt träningsliv. Vore riktigt roligt att få till lite häng därbak, finns ju inge snyggare än det i en sidechest.
Dunkade på med sittande lårcurl och sedan raka marklyft. Försöker hålla ett någorlunda tempo genom min träning nu.
Efter baksidalår delen kom jag till det jag egentligen längtade efter. Det var nämligen över ett år sedan jag tränade marklyft på riktigt. Kändes nästan som om jag tog oskulden på denna underbara övning igår. Jag har någon konstig hatkärlek till övningen. Men känslan efter att jag kört klart mina sett är alltid helt underbart, då kan resten av passet bara bli lättare.
Även om mitt ego ibland räcker över mitt krulliga hår, så fick jag stoppa mig lite. Idag kan jag klappa mig själv på axeln för att jag var så klok igår. Kanske är en del av min mognadsprocess. Jag har ju redan kort på både ICA och Coop.. Så det här var ju bara väntat.
Blev hur som helst 4 arbetsset marklyft och repetitions intervallen blev 4-6. Försökte hålla nere på vilan och körde på. Svetten rann och pulsen gick upp. Blev i alla fall att köra på 160kg och det kändes väldigt lätt för att inte kört på så länge. Dock så har jag brutal träningsvärk i ryggen idag. Sån där riktigt härlig genom hela filerna och hela trapezius . Mycket härligt att vara på G igen. Har mera tid och energi för tex. Marklyft nu när jag inte tränar lika mycket chins.
För övrigt är min ryggträning uppdelad i två delar under veckan. På enat passet som jag körde igår tillsammans med baksidalår och vader, så är det marklyft och sittanderodd som gäller. Det andra passet kör jag med bröst och axlar, då är det fokus på chins och latsdrag.

Kommer bli en pizza om dagen framöver.

Förutom att jag experimenterat med träningen i gymmet har jag även gott låss i köket i vanlig ordning. Har arbetat fram en dietpizza till mig, som jag kommer äta de närmsta dagarna. Är faktiskt riktigt nöjd med resultatet och måste säga att en pizza på 384kcal är helt ok. Så här ser värdena ut med min basic uppsättning av ”pålägg”. Går ju att variera i det oändliga.

Energi 384kcal
P: 54,8g
K: 16,5
F: 11,6

Jag har gjort två olika versioner av själva brödet och det ena är på ca 150kcal och det andra är 220kcal. Det som innehåller lite mer kalorier är utmärkt att göra tex. Kebab eller kycklingrulle med. Helt fantastiskt likt riktigt pizza bröd faktiskt. Så just nu är jag mycket nöjd.
Receptet kommer jag hålla för mig själv och kasta med det i min lilla bok. Vill ju inte ge ut en bok med recept som alla redan kan.

9 kommentarer:

  1. god den såg ut! :) Andys special nr2?

    SvaraRadera
  2. när kommer receptet då?!=) såg smaskens ut!

    SvaraRadera
  3. När släpper du boken då? Man börjar bli otålig, detta recept låter underbart och proteinmuffinsen är hett eftertraktade de också.

    SvaraRadera
  4. Inga dåligt recept du ligger inne med. :)

    Får hoppas på att receptboken kommer ut snart, finns en hel del jag väntar på. :)

    SvaraRadera
  5. Varje gång du skriver så frågar flickvännen varför jag går runt och muttrar "Ge ut den jävla boken nån gång då!!".... om du inte gör det snart har jag ingen flickvän kvar :(

    SvaraRadera
  6. Haha...känner igen det där med att ge sig själv vuxenpoäng när man håller igen i grisövningarna! Normalt så är det ju "all in" när man markar och böjer! Ser bara till mig själv nu inför Lucia....flera pass i rad när man stoppat på åttor på 200 kg i marken....fast man velat dra 250-260...
    Mognadsprocess är det helt klart!! Jag menar...de muskler man inte HAR NU!!! Är lite sent att desperat försöka skaffa, till 11:e december!
    Antar att det är samma för dig...en kalkylerad upptrappning mot nya mål?

    SvaraRadera
  7. Väntar med spänning på boken, har förhoppningar om att den ska lösa alla mina dietproblem! ;)

    SvaraRadera
  8. Väntar med spänning på boken!!! Keep ut the good work Andreaz!

    SvaraRadera
  9. Finns det någon tidsplan överhuvudtaget på boken eller är det för tillfället mest en fundering inför framtiden?

    SvaraRadera