FAQ - De vanligaste frågorna kan ni läsa här


Viktigt! Häng med på de senaste uppdateringarna och få annat skoj i din facebook. Gå med i No Sugar Added redan nu facebookgruppen redan nu .Viktigt!

Translate the blog

tisdag 14 september 2010

Vem är jag i gymmet?




Jag blev tvingad att göra Technogyms test på vilken träning som passar mig. Kände mig kanske inte jätte motiverad av att göra det, men nu när jag fick resultatet så var det ganska roligt. Fick mig ti.om. att tänka till.

Testat var ganska lätt, fans ju inget rätt och fel. Det bygger på vad du tycker är viktigt och mindre viktigt när du tränar och varför du gör det. Den andra delen fokuserar på vad som är viktigt utanför träningen. Testet tar väl högst 5min, så det blev väl kanske ingen jätte djup analys direkt. Kul grej i alla fall. Tänkte jag kunde gå igenom mina resultat med er på bloggen, så ni har något att jämföra mot. Du får betyg i power, sport, shape, balance, fun och move.

POWER. Individer som gillar utmaningar och är medvetna om att deras fysiska närvaro är en viktig nyckel för att lyckas i livet och få en högre status.

Andys kommentar: Här fick jag min högsta andel, hela 36%. Vilket iförsig stämmer rätt bra om jag skulle titta på mig själv ur ett annat perspektiv.

SPORT. Individer som vill få ut det yttersta av sin inomhus- och utomhusträning för att förbättra sin idrottsprestation.

Andys kommentar: 28% fick jag här. Även det stämmer väl rätt bra, med tanke på att jag alltid har ett mål med varje träningstillfälle.

SHAPE. Individer som vill bränna kalorier, förlora vikt och hantera sin kroppsvikt, tona musklerna för att ändra kroppsformen.

Andys kommentar: Ja, det här är väl jag i ett nötskal om jag får säga det själv. 24% shape har jag i mitt tränande.

BALANCE. Individer som söker avkloppling från ett spänt och stressigt liv, vill öka sin kroppsmedvetenhet och uppnå en balans mellan kropp & själ.

Andys kommentar: Jag är ju inte så mycket för hockos pockos, men träning har alltid varit min terapi i livet. Så lite förvånad blev jag när det bara stod 9%. Men det handlar väl om att jag inte är något fan av yoga.

FUN. Människor som vill njuta av att röra på sig, interagera med andra och prova nya saker.

Andys kommentar: Haha, 3% fick jag. Så kul tycker jag det är att göra nya saker på gymmet. Vad är det för fel på bänk, mark och böj liksom.

MOVE. Individer som inser att motion kommer att förbättra deras hälsa och livskvalitet och som tränar regelbundet för att förbättra sitt dagliga välmående.

Andys kommentar: 0% brydde jag mig om min livkvalitet. Låter rätt hårt och kanske inte riktigt stämmer. Men mitt primära mål med träningen är att bli starkare i specifika övningar, så livkvaliten kommer i andra hand.

Vill ni själva testa så kan ni göra det här- > Test

5 kommentarer:

  1. Tjenare Andreaz!

    Vill börja med att tacka för den sanslöst grymma bloggen! Har hjälpt mig mycket med träningen och upplägg, kom med en liten fundering angående fria aminosyror och kreatin.

    Jag tar 6g amino före träning och 6g direkt efter träning, min fråga är om det är okej att även köra kreatin dagligen fast man kör aminosyror, är det några nackdelar? Att tillägga är även att jag inför varje pass kör Ragex2 med.

    Tack för cybervärldens bästa träningsblogg!

    SvaraRadera
  2. tack för smöret :)

    Det finns kreatin i Rage X2, så på träningsdagar behöver du inte tillföra något mer. Jag skulle dock ta 5g kreatin på vilodagarna i samband med måltid. Aminosyrorna har inget med kreatinet att göra, så det behöver du inte fundera på. Kör hårt!

    SvaraRadera
  3. Hej Andy!


    Finns många som kör morgonpromenader/Joggning/cardio 15-30 minuter innan frukost. Anledningen till att jag nyfiken, är att många bodybuilder gör de, "vill minska på dem sista underfetten", vet att det finns andra sätt att göra de.

    men nu var min fråga, äter ni något innan tex. frukt eller BCAA++ ? Jag blir alltid vrålhungri innan jag vaknar, bryts inte muskel ner om jag kör direkt 15 minuter joggning, Cardio?
    :)

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag är inget fan av morgonpromenader. Istället försöker jag få den sömn jag behöver. Men det är som du säger, många som kör morgonpromenader.

    Skrev ett inlägg om det, som du kan läsa här.

    Jag äter aldrig frukost, så jag är väl fel person att svara på det. Men muskler bryts ner och byggs upp konstant och det är inte frågan om ett specifikt tillfälle på dagen som är det viktigaste, utan det handlar om kurvan över dagen, över veckan, över månaden.

    Du vill ta promenaden för att "förbränna" om jag förstår dig rätt. Då skulle jag välja att gå på fastande mage, så att kroppen är tvungen att ta av fettreserverna. Lycka till och gå inte vilse :)

    SvaraRadera
  5. haha ok tack för hjälpen! :)

    SvaraRadera