FAQ - De vanligaste frågorna kan ni läsa här


Viktigt! Häng med på de senaste uppdateringarna och få annat skoj i din facebook. Gå med i No Sugar Added redan nu facebookgruppen redan nu .Viktigt!

Translate the blog

lördag 21 augusti 2010

14 dagar kvar



Oj, säger jag bara. Det är 14 dagar kvar och det känns som om den här dagen har kommit alldeles för fort. Kom så snabbt så jag var tvungen att posera i ett rosa rum igår, bara för att känna att det var på riktigt.
Snacket om att jag skulle köra athletic fitness började ju redan i december förra året och har sedan mest varit något som har funnits där någonstans. Men nu helt plötsligt står jag precis utanför porten, redo att knacka på och stiga in. Men jag känner att det kommer att bli sjukt roligt och inspirerande för min framtida träning. Den här dieten har faktiskt inte känts direkt jobbig, utan mest varit rolig. Det är väl först nu energin tryter lite vissa dagar, men det kan också bero på att det är så mycket annat runt om, som jobb mm.



Av någon anledning tycker jag alltid att träningen är trist de 3 sista veckorna. Eller jag är iförsig rätt övertygad om varför jag känner så, men varje gång kommer det som en liten chock.
Anledningen är för att helt plötsligt har gymmet blivit ett måste, istället för något som jag går till för att det är kul. Visst är det kanske fel att säga att det inte är kul, men det är det här med måsten som förstör det lite. Ens hobby ska absolut inte kännas som ett tvång. Men går jag inte dit och tränar på min chins och dips, så blir det ju inte så många på tävlingen heller.

Imorgon hoppas jag att radiointervjun med mig är uppe, så att jag snabbt kan kasta upp den i bloggen och ni kan få njuta av min sega röst.

Trevlig helg på er.

Glöm ej att gå med i "No Sugar Added" facebook grupp. Ett mer öppet forum där ni kan ställa frågor och även få ta del av lite kortare uppdateringar från mig.

5 kommentarer:

  1. Du vet att det är värt en del tråkiga dagar när du väl står där på scenen! Kämpa på! du är bäst :)

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas!
    Följer din blogg och du inspirerar med både din träning och din allsidiga vardag : ) Ser fram emot din kokbok med muffins receptet, hehe!

    Tänkte bara ställa en liten, liten fråga!
    Ska debutera i body fitness på Lucia Pokalen och jag tänkte testa att fortsätta min diet genom periodisk fasta..

    Jag undrar då bara! Kan jag fortsätta med en höjardag i veckan eller ska jag ta bort den helt?

    Hur ska jag fördela mina energiprocent? 40 prot, 40 kolh, 20 fett eller ska jag sänka kol och öka fett? Läste att du ökar kolisarna på träningsdagara samt sänker på vilodagar. hur stor är skillnaden?

    Blev visst mer än en fråga där och jag hoppas du hinner svara : )

    Ha det gott och håller tummarna för dig på SM i AF : )

    /Sandra

    SvaraRadera
  3. Härligt att se, hoppas de går bra för dig!
    Hur går det nu i fairing kampen??

    SvaraRadera
  4. Ludde Gislason22 augusti 2010 16:43

    Ser grymt ut Andreas!

    Jag ska nog åka till Säffle och titta, det är första gången jag ser en tävling så det ska bli spännande. Har dig som favorit i klassen och kommer hålla tummarna för att du placerar högt!

    SvaraRadera
  5. Sean my man: Tack!

    Sandra: Om du frågar mig så tycker jag helt klart att du ska ta hjälp av någon som har tävlingserfarenheter. Några höjar dagar är upp till dig, men ändå gången jag kan tycka att det är nödvändigt, är när man kör ketos. Jag kör aldrig höjar dagar, utan höjer som sagt kolhydraterna på träningsdagarna.
    Skillnaden är lite olika från dag till dag, lite som träningen. Jag går på känsla. Är jag trött i kroppen äter jag lite mer kolhydrater men sänker fettet. Har jag en slappardag brukar jag höja fettet och dra ner på kolhydraterna.
    Det gäller att hitta din egen personliga nivå för vad du trivs med. Viktigt för tjejer är att de inte ska dra ner allt för mycket på fettet. Så på rak arm skulle jag rekommendera dig att inte gå under i alla fall 50g fett om dagen. Proteinet 3-4 gånger din kroppsvikt och resten kolhydrater. På träningsdagarna lägger du till ytterligare 50g kolhydrater efter träningen.
    Det är mitt tips.

    B: Ja, det får vi ju se om två veckor haha.

    Ludde: Vad glad jag blir! All support uppskattas.

    SvaraRadera