FAQ - De vanligaste frågorna kan ni läsa här


Viktigt! Häng med på de senaste uppdateringarna och få annat skoj i din facebook. Gå med i No Sugar Added redan nu facebookgruppen redan nu .Viktigt!

Translate the blog

lördag 24 juli 2010

Pizza lördag

Gårdagens form när jag försökte ställa in lamporna för att få en bra bild till en presentation som min mor skulle ha. Fotona var alltså inte på mig, utan på henne. Men ljuset skulle testas innan hon kom. Så det är dagsformen (igår).

Äntligen lördag vilket betyder att jag gick på semester igen. Vi hade finbesök från Sundsvall, så ett besök på Pizzeria Nivå var gjutet. Förtuom Sean och Hanna (som var från Sundsvall) så hängde Victor, Fredrik och Ulrika med. Så vi blev ett rätt stort gäng som trängde sig in i den värsta rushen.
Eftersom jag inte är för ätardagar, utan ser till att äta god mat varje dag, så fick jag göra en specialbeställning av min pizza "Andy special".

Grunden var någorlunda den samme, men skruvade till det enligt följande.

200g fullkornsbröd
tomatsås
400g kyckling
45g ost 5%
lök
champinjoner
ruccola
isbergssallad
Tacokrydda
vitlökskvargsås på 50g kvarg

Klockrent att köra efter ett tungt ryggpass, som vi körde ute på I-form Haninge.

Näringsvärdet blev: 791kcal
Protein: 99g
Fett: 10g
Kolhydrater: 77g

Kalorierna är ca 2/3 av vad en vanlig Vesuvio är på (på pizzeria nivå), men makrofördelningen är lite ändrad. För er som vill se vad en vesuvio innehåller kan ni titta på mitt tidigare inlägg där jag och Deniz vägt alla ingredienser och räknat på degen, läs här.

Kvällen kommer att spenderas med en bra film och en bunke av det här:



Hemmagjorda maränger (med pistasch essens) med halvfrusen lätt kvarg med Sloow vanila Ice Cream. Rätt svårslagen efterätt på diet, om jag får säga det själv. Imorgon kommer jag baka lite med kocken Fredrik, vi ska bla göra marshmallows.

10 kommentarer:

  1. Oj oj oj, grymt snygg dagsform! Ser dessutom väldigt kraftfullt ut ;)

    Btw, när får vi se en ny "träningsfilm"?

    /Erik

    SvaraRadera
  2. Ser grymt bra ut Andy, keep it up!

    SvaraRadera
  3. Lite skäggstubb och det skulle vart perfekt (A)

    SvaraRadera
  4. Du skulle se jävligt grov ut om du raka/snagga bort barret :)

    SvaraRadera
  5. Hmm

    Kan du beskriva exakt hur du gör de där Hemmagjorda marängerna? Lät ju förjävla gott!

    SvaraRadera
  6. Nice gillar verkligen din blogg Andreas! Sköna tips! Och du verkar vara en väldigt skön person!

    Lycka till med dieten! Din form äger!

    / Joeyp!

    SvaraRadera
  7. I vilka proportioner ska man blanda gelatinet och sloow protein och vatten för att få den konsistens du har? Jag bara misslyckas i mina försök senast med 3dl vatten, 2 teskedar gelatin och 1dl sloow protein

    SvaraRadera
  8. Det står på paketet. Tror det är 1tsk till 1dl vätska. Så ta lite mer gelatin, sen måste du ju låta det stå kallt så att det stelnar. Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Jodå har haft det över 30 minuter i frysboxen, men vet inte om det är vattnet som är problemet, står på burken det ska vara varmt vatten :P

    SvaraRadera
  10. Ja, du måste ju koka upp det :)

    SvaraRadera