FAQ - De vanligaste frågorna kan ni läsa här


Viktigt! Häng med på de senaste uppdateringarna och få annat skoj i din facebook. Gå med i No Sugar Added redan nu facebookgruppen redan nu .Viktigt!

Translate the blog

torsdag 15 juli 2010

Lets go country


Snart står jag där igen med grillvanten i högsta hugg!


Vaknade imorse och smärtan i axeln var värre än igår. Ett snabbt sms till naprapaterna Palm gav en tid till på måndag. Efter att pratat med Arne Persson över telefonen och fick lite råd, så känns det rätt skönt att få åka iväg till landet och bara låta smärtan vila ut.
Har jag tur, så kan skadan läka ut av sig själv under helgen. Så nu sitter jag här och hoppas på att Arne har rätt.
Tanken idag var faktiskt att jag skulle blanda till lite hemmagjord majonnäs och njuta av under helgen. Men med den här axeln går det inte riktigt ihop. Ska se till att röra lite på fläsket i löparspåret istället, som substitut för majonnäsen.

Det som är nerpackat för helgen är
- Ryggbiff
- Älgfärs
- Nötfärs
- kyckling (tog några extra kilon, så jag kan ordna några matlådor)
- Sallad
- Champinjoner
- En påse potatis
- Pepsi Max (lever jag på)
Nu när jag ändå är trasig, funderar jag på att skriva lite om jag inte bara hänger på badstranden. Har lite tankar om att skriva om min ryggträning genom året, då det var någon som frågade om det. Är det något mer ni skulle vilja läsa om? Kommer inte skriva om allt, men kom gärna med tankar och idéer.

15 kommentarer:

  1. Hej Andy!
    Hoppas att smärtan och problemen försvinner snabbt, det är skit att ha värk av den typen...träningsvärk är njutbart, men inte det som du nu har.
    Jag skulle gärna höra lite mer om din axelträning, tycker att dina axlar ser riktigt bra ut och tycker själv att mina egna är alldeles för lite köttiga...vilka övningar kör du och hur kör du?

    Hehe, hittar du det andra muffinsreceptet får du gärna publicera det ;)

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med din axel. Är det från dipsen? Hoppas det läker under helgen. Min axelskada jag hade för ett tag sedan läkte väldigt bra <vecka. Första 3-4 dagarna hade ont och kunde inte göra vissa rörelser, trodde skadan skulle läka av sig själv. Blev riktigt förbannad eftersom det inte blev bättre av att bara vila. Vad som då hjälpte mig då var att började stretcha/hålla i det läge där det gjorde som ondast. Dagarna efter kändes det mycket bättre och hade bara små känningar. Kunde då börja träna på som vanligt. Dock började jag lugnt första veckan och sedan var det som bortblåst veckan efter, förutom att jag hade en brännande känsla i axeln då jag vilade, satt vid datorn, efter träningen ibland samt vid dubbel biceps framifrån/bakifrån posering. Idag ca ett halvår senare är min axel bra. Den brännande känslan känner jag ibland, men..det är mycket sällan nu för tiden vilket är väldigt skönt. Har nästan glömt bort känslan.

    Det jag ville säga med det här var att min axelskada läkte sig på mindre än en vecka och jag kunde börja träna på som vanligt igen. Om man bortser från den brännande känslan som vilket i sin tur inte förstörde något ur träningssynpunkt.

    Hoppas din axel läker snarast, jag vet hur förbannad man blir.

    Ps. You're looking good ;).

    Mvh

    SvaraRadera
  3. Kanske inte en idé till något att skriva om, men....

    Även om man i första hand kopplar ihop dig med träning måste jag säga att jag har minst lika stor beundran för dig som fotograf. Jag skulle tycka det var jättekul om du slängde upp ett fotoalbum med lite "best of" från ditt objektiv genom åren. Minns även från din gamla blogg att du tagit riktigt snygga modell- och poserings bilder på andra atleter (Sewen, Malm.... etc?). Mer från dessa serier vore riktigt skoj också!

    SvaraRadera
  4. Hej Andreaz! Hoppas axeln läker snabbt så du kan börja träna igen. För de är det roligaste som finns.
    Jag skulle vilja veta hur du la upp din bröstträning innan du började köra halvkroppspass. Hur många set är lagom att köra, hur många reps?

    SvaraRadera
  5. När kommer receptboken? ^^

    SvaraRadera
  6. Tjena tjena.

    Grymt roligt att följa din blogg, fortsätt i samma spår.

    Jag har en fråga hur du gör med att räkna kalorier.
    Väger och räknar du antalet kalorier varje dag oavsett om det är vid viktnedgånge eller viktuppgång.? Eller blir det enbart under deff??

    Hoppas skadan ger sig.

    SvaraRadera
  7. Skulle gärna vilja läsa mer om "det tråkiga", alltså kosten :D och skillnad i kost mellan träningsdagar och vilodagar! Kör hårt Andy!

    SvaraRadera
  8. Hade varit kul, som jag skrev tillsammans med ryggträningen, att få läsa lite om halvkroppspass! :)
    Hoppas att det fixar sig med axeln, det är ett helvete detdär med axlar. Jag kom på en annan sak, planerar du att befinna dig på fitnessfestivalen i år? Hade varit kul att få träffa dig och snacka lite skit.

    SvaraRadera
  9. Grehlin och sånt kan du väl ta upp lite om? :)

    SvaraRadera
  10. Hej Andy! Hoppas du kryar på dig.
    Jag har följt din blogg ett längre tag nu och jag skulle gärna vilja veta vad du jobbar med då jag inte lyckats klura ut det än.

    mvh Michael.

    SvaraRadera
  11. Tjena!
    Jag tycker att det vore intressant att läsa om din ryggträning! Jag skulle tycka det var intressant om du skrev lite om din armträning också!

    SvaraRadera
  12. Axlar, rygg och ben vore väldigt roligt att läsa. Eller varför inte skriva om allt? ;)

    SvaraRadera
  13. Jag vill veta hur mycket tid du lägger ner på stretching, har märkt att de flesta skador jag haft inom styrketräning har varit pga stela muskler i olika områden.. För tillfället kan jag inte köra för tunga bicepscurl för då får jag ont i vänstra handleden och det är tydligen pga stelhet där :( Även om du har ont i axel så hoppas jag att du kan slappna av i helgen ;)

    SvaraRadera
  14. Tjenare Andy! Tråkigt detdär med axeln, jag vet hur det känns då jag själv har problem med axeln, som värst ha den hoppa ut led :/
    Annars skulle det vara trevligt om du delade lite tankar angående hur du lyckats så bra i bänkpress. Jag menar du väger ju runt 75kg och bänkar 150( rätta mig ifall jag skriver fel).trevlig fortsättning på dagen!

    SvaraRadera
  15. Nu finns en recension av ostkakan på min blogg.
    Tack så mycket, den ska jag testa fler gånger!

    SvaraRadera

Dela med dig av inlägget