FAQ - De vanligaste frågorna kan ni läsa här


Viktigt! Häng med på de senaste uppdateringarna och få annat skoj i din facebook. Gå med i No Sugar Added redan nu facebookgruppen redan nu .Viktigt!

Translate the blog

måndag 19 juli 2010

Back @work

8 veckor kvar till SM i AF och formen känns ok.


Idag var alltså dagen då jag var tvungen att åter vara på jobbet. Måste dock säga att det var mindre jobbigt än vad jag hade tänkt mig. Arbetar hela veckan med två trevliga kollegor, så dagarna kommer rulla på av sig själv.

Testade att köra ett lättare ryggpass igår och det verkar som om axeln är hel. Körde iförsig mest rodd övningar, för att slippa hålla armarna uppåt. Det enda uppåt var några sett latsdrag med smalt grepp, för att inte belasta.
Idag blir det dock den stora utmaningen, ett lättare axel/bröst pass. Tror att jag hoppar dipsen till i slutet av veckan. Är livrädd för att jag ska gå sönder och inte kunna ställa upp på SM i AF. Allt annat börjar ju falla på plats, formen, styrkan och konditionen. Men en trasig axel kommer att sätta stop för allt.

Det skönaste är ju ändå hur jag kan svara när folk frågar vad jag äter på diet.
- Ja, det blir mest hamburgare, klyftpotatis, pannkakor och grillspett.
Det klassiska svaret är alltid ”Nä, men det kan du ju inte äta?!”
Sjukt alltså, då måste jag verkligen göra något fel. Varför tror alla att jag lever på torsk och broccoli?
Det är alltid lika roligt att öppna ögonen på människor och förklara att god mat kan vara bra mat. Allt behöver inte vara så svart eller vitt.

Hoppas att ni i alla fall får njuta av det fina vädret!

8 kommentarer:

  1. Men i och med att du äter en hel del kaloririk mat, så måste du ju äta relativt lite? Om du istället åt en massa ja, broccoli, så skulle du ju kunna äta mycket mer mat...?

    SvaraRadera
  2. David: Nu vet jag inte riktigt om du är med? Vilken är den kaloririka maten? Att byta all mat mot broccoli funkar ju inte riktigt ;)
    Då är ju broccoli kaloririkt om vi byter det mot selleri.

    SvaraRadera
  3. Haha, jag menar att du skulle kunna ta bort t.ex. aioli eller majonnäs. Eller byta ut hamburgare och klyftpotatis mot kyckling och t.ex. broccoli. Mindre kalorier = mer mat, right?

    SvaraRadera
  4. Jag förstår hur du tänker, men det är inte riktigt rätt. Vad ska jag istället ha som fettkälla tycker du?

    Kyckling och broccoli äter jag ju redan. Potatise är inte kaloririkt det heller. Kolla hur mycket ris du får äta mot 1kg potatis :)

    SvaraRadera
  5. Yeah! Potatismos och pizza!!! Lite som: Öl byggde denna vackra kropp!

    Fast med järnkoll a'la Engström...........

    SvaraRadera
  6. Morgon.

    Kan det vara så att dina monstertunga dips kan vara boven i axeldramat. Tycker mig läst att dips är en övning man skall passa sig för. Även om jag tror du har hyfsad koll på det : )

    Hoppas du får läka fint nu fram till SM

    SvaraRadera
  7. Robban: Nej, det tror jag inte. Hade inte tränat dips på 3 dagar då jag fick ont i axeln. Är inte helt ovanligt att man vrider till AC leden när man sover.

    SvaraRadera
  8. Hej Andreaz!

    Skulle man kunna få se hur ditt träningsschema ser ut? vad jag har förstått kör du på halvkroppspass, och jag tänkte själv testa på detta och jag behöver lite inspiration och tips!

    Tack för en riktigt bra blogg!

    SvaraRadera