FAQ - De vanligaste frågorna kan ni läsa här


Viktigt! Häng med på de senaste uppdateringarna och få annat skoj i din facebook. Gå med i No Sugar Added redan nu facebookgruppen redan nu .Viktigt!

Translate the blog

tisdag 25 maj 2010

Intervaller

Ska jag ändå vara insmord och inoljad, kan jag lika gärna ha en rosa smartshake.

Träningsvärken sitter där den ska idag, kan jag lova. Började med min intervallbänk igår igen. Tycker att den är ganska rolig och förbannat seg att genomföra. Går ut på att jag kör 5set x 10 repetitioner med 90sek vila mellan setten.

Eftersom det var länge sedan jag körde intervallerna, så blev det att börja lätt. 80kg på stången, vilket jag klarade galant. Får bli att höja till 90kg till nästa pass. Dock vet jag att de två sista setten brukar bli. Jag är fortfarande inte riktigt klar med mitt utförande av mitt träningsschema, men sakta men säkert tar det form. Ska försöka presentera något för er länge fram.

Den här typen av träning brukar jag alltid ha med i min offseason träning och jag kan köra intervaller i övningar som knäböj, marklyft, militärpressar eller som nu i bänkpress. Testa en gång och jag lovar att ni inte kommer att ångra er. Knäböjsintervallerna är förbannat jobbiga och pumpen du får kommer att vara brutal.

För er som bor i Stockholm, så tycker jag absolut att ni ska ta och komma förbi Sveavägen 141 nu på lördag. Då kommer jag finnas i butiken Träningsspecialisten mellan 11-15 och svara på frågor.

10 kommentarer:

  1. Jag kommer på lördag. Kan man inte träffa dig på ens eget jobb(arlanda) när du ska iväg så får man väl pallra sig in till stan :)

    SvaraRadera
  2. tänkte bara fråga en grej kring din periodiska fasta, under fasta tiden sa du att det var ok med cola light, jag vet att du drack mycket cola zero innan så jag tänkte fråga skulle du kunna säga om du anser att någon av dom är sämre? dvs onyttigare.

    SvaraRadera
  3. Dennis: Trevligt!

    Anon. Det ska inte spela någon roll. Ta den som du tucker är godast.

    SvaraRadera
  4. Om du får välja ett visst mellanmål som du måste hålla minst ett halvår, avd hade du tagit av följande och varför?:

    1. kvarg

    2. äggprotein med lättmöjlk av något slag

    mvh

    SvaraRadera
  5. Anonym. Inget av dem skulle jag valt. Men det som låter godast i mina öron är kvargen. Lättmjölk med något äggprotein låter inte som en höjdare i ett halvår.

    SvaraRadera
  6. För att fortsätta på den senaste frågan: vilket tycker du är det bästa mellanmålet? Med tanke på att du kör med pf, så äter du väl inte så mycket mellanmål, men om du skulle välja?

    SvaraRadera
  7. Mikael: Nu vet jag ju inte riktigt vad du menar med "nyttigast".
    Det är inte så jätte intressant att se ett mellanmål och utvärdera om det är nyttigt. Mellanmålet bör ha sin plats in din kaloribudget. I det här fallet verkar det som om det primära är att få i sig protein, vilket du får i båda alternativ. Dock blir kvargen lite långsammare, då den består av mer kassein protein.

    I slutändan skulle jag säga att det varken kommer göra till eller från på vilket av mellanmålen du tar. I alla fall inte då de består av i princip samma näring. Då har jag utgått ifrån att de innehåller lika mycket kcal.

    SvaraRadera
  8. Oj, nu missförstod du mig. För det första var det inte jag som ställde frågan om kvarg/ägg, jag blev bara inspirerad av den ;) Jag undrar alltså vilket mellanmål du tycker är bäst, av alla mellanmål i hela världen? :)

    SvaraRadera
  9. Mikael: Haha, okejdå. Då är ju frågan vad du menar med "bäst".
    Så mitt svar hamnar på pannkakor, kan liksom aldrig vara fel.

    SvaraRadera
  10. pannkakor,hehe menar du allvar? o du har dom rutorna på magen? kan säga dej att hade jag ätit pannkakor som mellanmål i ett halvår hade min mage sett ut som pannkaka fast ja tränar hårt någr aggr i veckan. optimum 100% egg är väll inte så dåligt eller tycker du det är sämre än kvarg?

    SvaraRadera