FAQ - De vanligaste frågorna kan ni läsa här


Viktigt! Häng med på de senaste uppdateringarna och få annat skoj i din facebook. Gå med i No Sugar Added redan nu facebookgruppen redan nu .Viktigt!

Translate the blog

onsdag 28 april 2010

Knock Knock

Lite motivation från allas våran idol


Igår var första dagen då jag började komma igång med mina vanliga träningsrutiner. Kändes faktiskt lite ringrostigt och jag var orolig för axeln i dipsen. Så det blev att köra lite försiktigt i dipsen och jag gick inte över 45kg i bältet.
Kunde nog utan problem gått tyngre. Men jag har bara en kropp och den tänker jag vara rädd om. Kommer fokusera på att försöka få upp lite mer axlar framöver, det i kombination med att bli stark i chins och dips. Även baksida lår skulle jag vilja att de växte lite. Även vaderna ska få några några få sett, är ju bättre än inget, men fortfarande förbannat tråkigt.



Uppdelningen av vilka övningar jag ska köra kommer sakta men säkert växa fram. Jag har lagt en bas, som jag kommer att köra och känna mig för. Så om 2 veckor så vet jag vilka övningar och när jag ska köra dem. Så här ser uppdelningen ut just nu:

Dag1. Axlar, biceps, triceps

Dag2. Baksidalår, frontböj, vader

Dag3. Bröst, axlar, tjocklek på ryggen

Dag4. Bredd på ryggen, framsidalår, baksidalår, vader

7 kommentarer:

  1. Har själv problem med vaderna,
    men har blivit lite bättre sen jag la in en ny övning.

    Triset på vader kallar jag den.
    Kör den i benpressen.
    Består av tre set i ett.

    1. 5-10 reps raka fötter
    sen direkt efter det
    2. 5-10 reps med inåtvinklade fötter
    sen direkt efter det
    3. 5-10 reps med utåtvinklade fötter.

    Det är ett set. Sen kör jag detta i tre set (alltså totalt 9 set allt som allt)
    Tycker den funkar utmärkt, lite roligare än vanligt samt går relativt fort.

    Kanske kan vara nåt..
    Kör hårt!
    Mvh/Djaanii
    www.djaanii.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Tack, det är exakt som jag körde på min bulk senast ;)
    Fast jag körde i stående vadpressen.
    Träning jag utför för vaderna just nu är för att jag lätt ska kunna börja köra backträning utan att vaderna ska klappa ihop.

    SvaraRadera
  3. Titta på Pavel Tsatsouline's GTG (Greasing the Groove) för att piska Babak i chins och dip :)

    SvaraRadera
  4. Hej! Undrar dedär att du inte fick mer än 45kg på bältet i dips, körde du 1reos eller flera per set?:)

    SvaraRadera
  5. Nam: Förstår inte riktigt frågan. Det här var första passet efter att jag gjorde illa axeln för några veckor sedan.

    Så det blev lätta 8-10 reppare bara.

    SvaraRadera
  6. Jag undrade hur många repetitioner du gjorde med 45kg i dips:)
    måst säga att jag beundrar din styrka speciellt om man jämför med din vikt!

    Jag skrev förre kommentaren från telefonen vilket gjorde kommentaren lite konstig:P samt ett och annat finlandssvenskt ord kom med:)

    SvaraRadera
  7. Nam: Haha, då hajar jag. Nja, starkare ska jag ju bli. Nu har jag ju varit skadad i axeln ett tag, så vikterna kommer sakta men säkert öka.

    Tack för din kommentar!

    SvaraRadera