FAQ - De vanligaste frågorna kan ni läsa här


Viktigt! Häng med på de senaste uppdateringarna och få annat skoj i din facebook. Gå med i No Sugar Added redan nu facebookgruppen redan nu .Viktigt!

Translate the blog

fredag 12 februari 2010

Fredag = Andymys

Dagsformen en fredag som denna.

Då har snart andra veckan på diet rullat förbi. Den harmoni jag känner i kroppen är helt otroligt och något jag aldrig känt under en diet. Första veckan var lite seg och kroppen kändes trött och sliten.
Efter helgen har varje dag bara känts bättre och bättre och jag känner att jag är tillbaka på banan igen. Kostbiten rullar ju alltid på av sig själv för mig och jag känner inget sug på något onyttigt. Annars brukar det vara en bra indikation att jag inte är helt i balans. Trycker gärna i mig en burk jordnötssmör om jag är lite nedstämd haha.
Vissa människor äter inget alls när de är nedstämda och andra, som jag, äter gärna choklad eller annat gott.
Träningen under diet brukar vara lite tråkig tycker jag, men just nu rullar det på hur bra som helst. Det här är faktiskt första dieten jag har en träningspartner. Har alltid varit lite av en ensamvarg när jag tränar och tyckt att det varit skönt att själv kunna styra tempo under passet. Nu måste jag dock träffat helt rätt, för jag känner mig tok positiv och motiverad under varje pass.



Gårdagens pass är ändå ett av de tyngsta passen i veckan. Började med att köra lite tunga chins med vikt, vilket är tungt för psyket.
Efter det var det böj, djupa fina 3 x 6 på 140kg. Kändes lätt och jag bara smackade upp vikterna.
Följande var självklart det sedvanliga marklyftandet. Dock så har jag blivit nominerad på Sveriges största träningsform för min prestation till mitt NM guld.
Eftersom jag inte tycker att det är den största prestationen jag gjort, så hävdade jag att mina marklyft på 3 gånger min egen kroppsvikt är bra mycket starkare. Det roliga är att det spelar ingen roll vilken vikt jag har, då jag alltid ser till att orka marklyften.
Men jag har ju ingen film på det. Så började först värma för att sedan köra på mina vanliga 6 reppare.
Blev att börja på 190kg. Kände mig faktiskt lite sliten efter det. Kanske inte så konstigt då jag kört chinsen och böjen innan. Men tänkte att jag i alla fall skulle filma när jag lyfter 3 gånger min egen vikt. Så det var bara att lassa på 220kg. Eftersom jag var trött så tog jag dragremmar, vilket jag aldrig annars använder.
Inser dock när jag ser filmen att min teknik ät under all kritik och jag verkligen måste snyta mig om jag ska fortsätta marka. Kör ju bara 3 set i veckan på lättare vikt och kan då hålla ryggen mycket bättre. Värre när det var som nu, att jag var tvungen att lyfta tungt. Jaja, jag är ju budda builder och inte styrkelyftare, kör övningen bara för att den utvecklar min rygg bra.

Galet bra form på Martin..

Min kära coach Martin Berkhan visade igår upp sin dagsform. Måste ju säga att jag blir hur imponerad som helst. Men framförallt blir man ju knäckt. När jag är på diet så glider han in och visar var skåpet ska stå. Han är hårdare än de flesta som ställer sig på en byggarscen och han gör det bara för att han tycker det är kul.
Den mannens kunskaper imponerar så sjukt mycket på mig. Har aldrig känt mig så lugn och trygg med någon, som jag gör med att ha han som coach.

10 kommentarer:

  1. Så det är leangainsmartin som coachar dig. Ja då förstår man att det går bra för dig :) Är inte den mannen alltid o scenform? Mysiga slangar på armarna på den karln!

    SvaraRadera
  2. Hello!!!!
    snygg fredagsoutfit!!!! trevligt för dig att din diet rullar på.....följer din blogg flitigt och förstår att den har blivit nominerad...har samma problem som du med marklyften, när jag kör på tungt så orkar jag inte hålla ryggen!!!! Så därför kör jag alltid marklyften sist och lättare!!!

    ha de toppen

    SvaraRadera
  3. Robban: Ja, Martin har varit min coach sen i början av förra året. Vi trivs jätte bra ihop så det är nog en självklarhet för oss båda att vi ska fortsätta samarbeta :)

    Jonas: Tack! Ser man förjävlig ut i fejjan får man se till att folk kollar kläderna istället haha.

    Ja det är lätt att tappa ryggen. Blev dock just uppbjuden till Sundsvall för teknikträning :)

    SvaraRadera
  4. Tjena! Jag är väldigt intresserad av Martins kostupplägg. jag hittar inget om det på hans sida (leangains). Om denna informationen är tillgängliga skulle jag gärna vilja ta del av den. Tack

    mvh

    SvaraRadera
  5. Sjukt imponerande 3:a!!!!

    Räknade på kul vad motsvarande vore för mig själv......277 kg....I think NOOOT!!!(Yet...)

    Körde själv en fyra på 200 blankt förra helgen...väldans nöjd med det faktiskt!
    Ditt klipp nu, taggar mig till att slå pb hoppas jag.

    SvaraRadera
  6. C&L: Ja, hans kostupplägg är ju hans affärer, så det är ju inte så konstigt att det inte står rakt upp och ner. Dock kan du läsa dig till väldigt mycket på hans blogg. http://www.leangains.com/

    Samuel: Tack. Drar nog mer egentligen. Ville bara visa de på nätet att jag orkar 3 gånger min vikt utan problem. Skulle jag börja med marken och vara utvilad kan jag nog dra lite mer. Men att dra en 4:a på 200 i marken är grymt.

    Gör en kommentar sen om du fixar PB! Kör hårt!

    SvaraRadera
  7. Väldigt stark, synd att du tappar hållningen. Men bra att du ska på teknikträning!

    Imponerande att du är så stark om du enbart kör 3 set marklyft per vecka! Om jag uppfattade det rätt.

    SvaraRadera
  8. grymt andy rock on!

    SvaraRadera
  9. ser att både du och din coach Martin är väldigt starka i mark. rätt sjukt att han reppar på 3 * kroppsvikten. verkar som ni båda kör ganska låg volym där?

    SvaraRadera
  10. Abe: Tack. Ja just nu kör jag bara 3set mark i veckan. Brukar bli 3x6. -körde rätt mycket mark för 2år sedan, sen ran det ut i sanden.

    Mattias: Tack :)

    Anon. Jag kan bara svara för mig. Men jag ser till att variera min träning. Kör oftast lite flera rep under offseason och går på lägre under diet.

    SvaraRadera