FAQ - De vanligaste frågorna kan ni läsa här


Viktigt! Häng med på de senaste uppdateringarna och få annat skoj i din facebook. Gå med i No Sugar Added redan nu facebookgruppen redan nu .Viktigt!

Translate the blog

onsdag 17 februari 2010

Förkyld smakar inte tårta



Jag har varit förkyld sen i måndags. Har trots det i alla fall tränar. Har inte haft direkt ont i halsen, utan bara varit förkyld. Är verkligen irriterande. Dock så är jag sällan sjuk, så det vore konstigt om jag inte blev det någon gång.
De flesta personer i min närhet är eller har varit förkylda, så det var mest en tidsfråga innan de elaka bakterierna skulle få syn på den här lilla smurfen.

Det fortsätter att strömma in mail varje dag och jag tänkte i den mån jag kan, lyfta in dem här i bloggen istället. För det är mycket samma frågor som kommer. Mitt andra tips är att kolla igenom bloggen, för de flesta svaren har jag redan skrivigt.
Till höger har jag länkar till olika etiketter som jag skrivit till olika inlägg, dvs recept, diet, filmer mm. Trycker ni på dem får ni alltså upp alla inlägg jag gjort med den etiketten.

Det här mailet fick jag häromdagen och det är en återkommande fråga, så jag tänkte posta den här.

”Vad fungerar bäst för dig.dela upp måltiderna på 2 eller 3 mål om dagen? finns det några för eller nackdelar?

kommer du lägga in någon kardio över huvud taget? med tanke på att du har 8-9 veckor kvar... eller kör du bara 4 pass styrketräning i veckan som vanligt?”


Andy svarar:

Jag testade som sagt att bara äta två gånger under min diet till SM och NM, vilket fungerade hur bra som helst. Just nu och vanligtvis kör jag med 3 mål om dagen.
Det finns fördelar och nackdelar med båda. Fördelen med att bara äta 2 gånger om dagen är att du får väldigt mycket tid till annat och att du får äta riktigt stora måltider.
Att käka 3 gånger under mina 8 timmars ätarfönster är mer socialt och trevligt tycker jag. Då får jag fylla på med en helt ok lunch för att senare i slutet av dagen, äta ett mindre mål. Middagen är höjdpunkten på dagen och den ser jag alltid till att ”lyxa” till det lite på, just nu med aioli och hummus. Det jag kan tillägga är att jag bara äter 2 gånger på helgerna och 3 gånger på vardagarna.

Ang. kardio får vi se hur jag gör. Tar en vecka i taget. Just nu hinner jag inte riktigt med någon kardio, då jag har massor av andra bollar i luften.
Jag tränar mina 4 gympass i veckan, precis som vanligt. Inga konstigheter.

Dock finns de här frågorna redan besvarade i bloggen.

Såhär ser en vardag med träning ut för mig.



Lunch: Kyckling, potatis, mixad sallad, tomat, paprika, omega 3, complete vitamin.



Mellanmål: Kyckling, potatis, sallad, tomat



Middag: Kyckling, potatis, sallad, tomat, paprika, hummus, aioli

Det här är en helt vanlig vardag på diet för mig. Tycker det är ganska lätt att köra lika dant varje dag på vardagar. På helgerna lyxar jag alltid till det med andra maträtter. Får se om jag tillagar min diet tom khai gai på lördag.

7 kommentarer:

  1. Du äter alltså ingenting fram te lunch? Men potatisen då, bra carbs?

    SvaraRadera
  2. Ja precis. Jag kör periodisk fasta, så vardagarna äter jag all min mat under 12-20.
    Potatisen är bra och mättande kolhydrater, läs mitt inlägg om det här -> http://www.andreazengstrom.se/2009/09/potatis-en-god-och-bra-kolhydratskalla.html

    SvaraRadera
  3. Hej Andreaz!

    Satt och skummade igenom några gamla BODY- tidningar i går kväll i brist på annat att göra :) Skummade igenom reportaget med dig (oktober-november eller när det nu va). Där stod det om tävlande i USA under våren om allt blir som det ska - Hur går det med dem planerna egentligen?

    /GeCCo

    SvaraRadera
  4. GeCCo: Tjena, kul att du hittade den artikeln :)

    Det var faktiskt planerat att jag skulle tävla i Miami på min 30års dag, vilket är den 18 april. Dock så kom Norge tävlingen rätt lägligt istället och jag valde att satsa på den istället.
    Blir lite billigare ekonomiskt också. Kommer ju även tävla på två SM tävlingar (AF och BB). Så det får räcka för i år.

    Men min största dröm är att någon gång få åka över och tävla i USA. Men jag skjuter lite på det bara.

    SvaraRadera
  5. Måste säga att du var rätt söt på kortet ovan, nytaget?

    Du har inte tid med förkylningar/trams nu, ner o kasta lite vikter omkring dig på gymet nu! :)

    Ps. Krya på dig! (det var tjejen i mig som sa det sista)

    SvaraRadera
  6. Även den sundast blir sjuk ibland.
    Eller föresten, sund o sund.

    Krya på dig!

    Puss
    enkan

    SvaraRadera
  7. USCH!!! där tappa jag aptiten..... :))

    SvaraRadera